Wystawy
Wystawy
WSPARCIE TECHNICZNE

Druk pigmentowy

Jest to nowoczesna technologia wykorzystywana do najwyższej jakości druku zdjęć wielkoformatowych, plakatów, posterów, fotografii artystycznej i grafiki reklamowej. Cechą charakterystyczną atramentów pigmentowych jest to, iż cząsteczki “przenoszące kolor” nie rozpuszczają się w cieczy (jak w przypadku atamentów wodnych), lecz mają strukturę mikro-ziaren. Tusze na bazie pigmentu to materiał w zawiesinie, w przeciwieństwie do tuszy wodnych, nie występuje tu ryzyko rozmazania czy rozmycia przez wilgoć. Tusze pigmentowe nowej generacji z serii LUCIA EX gwarantują odporność druku na promienie UV, przez co nie grozi im blaknięcie. Technologia ta powoduje również zwiększoną odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz na wilgoć, a wydruki gotowe są do użytku zaraz po odebraniu z maszyny. Technologię LUCIA EX doceniły galerie oraz artyści fotograficy wymagający najwyższej jakości obrazu, wraz z długowiecznością wydruków.

Podłoża artystyczne

Większość fotografów i grafików- zarówno amatorów jak i profesjonalistów, przyzwyczajona jest do najbardziej typowych papierów: perłowo-satynowych oraz błyszczących. Tymczasem możliwości reprodukcji fotografii i prac graficznych jest o wiele więcej. Chcąc nadać artystyczny rys i podkreślić wyjątkowość swoich prac, warto dobrać podłoże z klasy papierów Fine Art. Fine Art z angielska to „sztuki piękne”. Papiery z tej rodziny charakteryzuje bogactwo reprodukowanych odcieni i możliwość uzyskiwania głębokich czerni. Większość papierów tego typu pozwala na uzyskanie obrazu pozbawianego refleksów światła. Uniknięcie pobłysku staje się kluczowe, gdy chcemy uzyskać obraz kontrastowy z czernią „pochłaniającą światło”. Jakość jaką oferują tego rodzaju papiery zawdzięczamy naturalnej budowie papieru. Naturalne włókna bawełny w papierach z rodziny RAG, szlachetne mieszanki z celulozą i certyfikaty trwałości dają pewność, że mamy do czynienia z materiałami klasy archiwalno galeryjnej.

Jak przygotować pracę do druku?

Aby zapewnić najlepszą jakość druku zalecamy przygotowanie plików o następujących parametrach:

  • przestrzeń kolorystyczna sRGB lub Adobe RGB
  • preferowana rozdzielczość bitmap od 240 do 300 dpi, przy założeniu, że zadeklarowane wymiary pracy w pliku są takie same jak wymiar pracy do druku (1:1)
  • akceptowane formaty plików: JPG z kompresją maximum quality, TIFF lub PDF (przy pracach zawierających elementy wektorowe)
  • w przypadku wydruków na płótnie Canvas obraz powinien mieć po 25 mm dodatkowego zadruku z każdej strony, do zawinięcia na boki
  • w przypadku prac naklejanych na plansze, grafika powinna o 5 mm wystawać poza krawędź docelowego formatu - jest to niezbędne w celu odpowiedniego spasowania wydruku/grafiki z podłożem, na które jest ona naklejana (margines ten obcinany jest po naklejeniu wydruku na podłoże)
  • jeżeli wydruk ma mieć dookoła niezadrukowane passepartout, to powinno ono zostać zadeklarowane w pliku w formie białego marginesu - niezadrukowane marginesy są płatne tak samo jak wydruk, gdyż koszt podłoża artystycznego jest znacznie wyższy niż koszt atramentu.

Próba kolorów

Mając poprawnie skalibrowany monitor, mogą Państwo przeprowadzić próbę kolorów już z poziomu samego monitora. Wystarczy wykonać następujące czynności:

  • po pierwsze należy pobrać z naszej strony plik profilu ICC lub ICM odpowiadający danemu podłożu do druku
  • następnie należy zainstalować profil na swoim komputerze (np. w systemie Windows 7 należy kliknać na plik prawym przyciskiem myszy i użyć funkcji Zainstaluj).
  • Kolejnym krokiem jest otwarcie pliku do druku w programie Photoshop i wybranie z Menu polecenia: Widok -> Ustawienie próby -> Własny...
    W polu Warunki próbne -> Urządzenie do symulacji, wybieramy profil odpowiadający danemu podłożu
    (o którym była mowa wcześniej)
  • W polu metoda konwersji kolorów zaznaczamy pole “percepcyjna”
  • Ostatnim krokiem jest wybranie z Menu funkcji: Widok -> próba kolorów (CTRL + Y)

Należy pamiętać, że do uzyskania względnie wiarygodnej próby kolorów niezbędny jest wysokiej klasy, poprawnie skalibrowany monitor. Zgodność kolorów na ekranie i na wydruku jest bardzo trudnym procesem do osiągnięcia bez specjalistycznego sprzętu, dlatego też próbę kolorów należy traktować poglądowo i nie przywiązywać do niej zbyt wielkiej wagi. W przypadku artystycznych wydruków wielkoformatowych lub druku zdjęć na wystawy, na życzenie klienta, w cenie usługi wykonujemy wydruki próbne w formacie A5.

Serwer FTP

login: pliki@inwersja.ehost.pl
hasło: transferplikow

serwer FTP:
Port FTP: 21

Profile ICC

NAJNOWSZA TECHNOLOGIA
Wystawy